frans-en-jolanda-kroatie-2013.reismee.nl

De laatste dag, in Dubrovnik

Vanmorgen hebben we de auto terug gebracht naar de verhuurmaatschappij op het vliegveld. In principe had het ook gisteren gekund want we hebben hem gisteren ook niet meer gebruikt. Het vliegveld ligt hier ongeveer 5 kilometer vandaan, dus je bent er zo. Het inleveren ging snel, daarna hebben we kaartjes gekocht voor de shuttlebus die reizigers naar Dubrovnik brengt. Na 20 minuten vertrok die bus richting de stad, het duurde wel een stuk langer dan gisteren want vandaag stond er een hele file voor de stad.

We hebben nog wat rondgelopen in de zijstraten van Dubrovnik.

Onderweg lag er een prachtige poes te soezelen:

Ook hebben we het Franciskaner klooster bezocht.

In het klooster hebben ze een granaatinslag gemarkeerd.

Ik heb nog een grappige tas gekocht die ik onder het genot van een kopje koffie bij Lokanda Peskarija nog eens bewonderd heb ;)

Bij Lokanda Peskarija hebben we alleen koffie gedronken maar niet gegeten, het was er redelijk massaal en we hadden een goed adres gekregen van Robert van het appartement. Bij Taj Mahal hebben we Bosnisch gegeten en dat was ook erg lekker :).

Morgenvroeg zou Robert ons naar het vliegveld brengen om half 6, maar dat was hem toch te vroeg ;), hij heeft nu een vriend gevraagd die onszal brengen.

Na bijna 1400 kilometer te hebben gereden hebben we veel moois gezien van Kroatië. Het was zeker de moeite waard.

Volgend jaar staat Amerika (ook) weer op ons programma, daar hebben we ook erg veel zin in :).