frans-en-jolanda-kroatie-2013.reismee.nl

Rondrit over Korcula eiland

Gisteren hebben we de hele dag aan het Przina “strand” gelegen. Hier moet je je geen enorm mooi strand bij voorstellen, hier vinden ze het heel wat, maar voor onze begrippen is het toch meer een klein stukje zand met rotsen maar dan wel bij een mooie zee.

Vandaag hebben we een rondrit gemaakt over het eiland, het eiland is ongeveer 47 km lang en 7 km breed. We zijn eerst naar Puptnatska Luka beach gereden, dit is het mooiste strand volgens de ingewijden.

Het ligt in een mooie baai, maar is ook niet groot en er ligt ook wel rommel langs het strand. Morgen gaan we daarom gewoon weer hier dichterbij.

Daarna zijn we naar Vela Luka gereden, helemaal aan de westkant van het eiland. Daar hebben we wat gegeten en toen bij een toeristenkantoor gevraagd wat we onderweg nog gemist zouden kunnen hebben. Dan konden we dat op de terugweg nog meepakken. Op mijn vraag “did we miss something on our way to Vela Luka” was het antwoord “not really”. Dat geeft toch te denken zo’n antwoord als je bij een toeristenkantoor werkt… ;). Maar feitelijk had ze wel gelijk, de natuur is mooi, veel wijnranken en olijfbomen, maar de dorpjes stellen niks voor.

Wij vinden dat je niks gemist hebt als je alleen Korcula stad bezoekt, de stad is erg mooi en zeker het bezoeken waard.

Wat ons nog opviel is dat je hier nog heel veel oude Renaults 4 ziet rondrijden, heel erg leuk.

Wij wandelden vanavond ook weer in de stad en hoorden muziek uit de kathedraal komen, toen we gingen kijken bleek daar een groep aan het oefenen te zijn.

Het klonk echt schitterend, wij vroegen aan mensen wanneer zij daar kwamen optreden. Blijkt dat morgen het Korkyra Baroque Festival begint voor een week en dat deze groep morgenavond optreed om 9 uur. Er waren nog kaartjes te koop, dus wij even nagedacht en toen kaartjes gekocht bij een toeristenkantoor. Ik ben erg benieuwd want het klonk erg mooi, de groep heet “Arte dei suonatori” zij komen uit Polen. De volgende keer horen jullie hoe het was! J