frans-en-jolanda-kroatie-2013.reismee.nl

Van eiland Brac naar Baska Voda

Gisteren hebben we bij de supermarkt yoghurt, fruit en muesli gekocht en dat hebben we vanmorgen op het balkon lekker opgegeten.

Daarna zijn we nog een keer langs de boulevard in Bol gelopen en hebben nog wat foto’s gemaakt en koffie gedronken. Daarna moesten we helaas afscheid nemen van villa Nena en Bol.

Zlatni Rat Bol

We hebben nog een huisgemaakte wijn gekocht en toen zijn we via Sumartin met een ferry naar Makarska weer het vaste land op gegaan. Wij dachten dat we weer via Supetar naar Split terug moesten en zo met de auto naar de Makarska Rivièra moesten rijden. Volgens Nena hoefde dat echter niet, we konden in het oosten van het eiland rechtstreeks naar Makarska toe. Dat was een goede tip, dus dat hebben we gedaan. Met de kleinere ferry gingen we in 40 minuten weer over.

De haven in Sumartin

Makarska was erg druk en wij hadden gisteren besloten dat we in het plaatsje Baska Voda wilden blijven, een badplaats hier in de buurt. Dus we zijn meteen hiernaartoe gekomen. We hadden via Bookings gisteren appartement Vila Adrijana geboekt. Dat wil zeggen, via Bookings gevonden en via de telefoon rechtstreeks geboekt, dat scheelde weer 10%. We blijven hier twee nachten, dan kunnen we morgen hier de hele dag aan het strand liggen.

Vanmiddag hebben we langs de boulevard gelopen en terrasjes gepikt en ijs gegeten.

Zonet hebben we lekker gegeten bij restaurant King. Zo lekker dat we morgenavond weer terug gaan. Nu ga ik de fles wijn van Nena openen, hopelijk zijn de ijsklontjes klaar en dan gaan we voor de tv relaxen (hier is BVN op de tv, helaas nu nog even met Studio Sport, hopelijk zo met iets beters).